Frakce jsou rozsáhlý herní systém vytvořený k podpoře organizovaných bojů mezi hráči v prostředí Britannie. Hlavním cílem je poskytnout základnu pro hráčské souboje založené na jasných a smysluplných pravidlech. Systém byl navržen k tomu, aby posílil zapojování širokého spektra hráčů k použití herních mechanik.
Frakce
K dispozici jsou čtyři frakce:
Každá frakce má k dispozici svoji vlastní pevnost a svůj vlastní systém hodnocení. Všechny frakce jsou vůči sobě navzájem nepřátelské.
Frakční pevnosti
Každá z frakcí má svou vlastní pevnost v níž se nachází frakční kámen a podstavec na nějž hráči ukládají ukořistěné pečeti. Pevnost je základna pro práci frakce. Nynější lokace frakčních pevností jsou následující:
Minax – Kamenná pevnost leží hluboko v horách, kterými se vchází do Destardských jeskyní. Vchod do pevnosti se nachází na severní straně hor, takřka na opačné straně než je vchod do Destardu.
Counsil of Mages – nachází se v budově Magicijského parlamentu, která je v jihovýchodním rohu Magicie.
Shadowlords – Nachází se v prázdných kryptách v hloubi Yewských lesů, severovýchodně od felčarského obchodu „Deep forest healing“. Tím se nemyslí Yewský hřbitov, ale místo dále severovýchodním směrem od města.
True Britannians Faction – Nachází se v korunní síni na hradě Britanském.
Připojení se k frakci
Hráči, kteří se přidají k frakci se budou moci zúčastnit bojů, politiky a obchodu pod frakčním systémem. Hráči se mohou přidat k frakcím následujícími způsoby:
Hráči,
kteří nejsou členy žádné guildy:
- Hráči, kteří nejsou členy guildy a chtějí se připojit k jedné z frakcí, musejí přijít k frakčnímu kameni frakce ke které se chtějí přidat. Ty se nacházejí ve frakčních pevnostech
- Hráč musí dvakrát poklikat na kámen a vybrat možnost „join“.
- Hráč nesmí být členem žádné jiné frakce s žádnou postavou na herním účtu .
Hráči,
kteří jsou členy guildy:
Hráči, kteří jsou členy guildy se mohou připojit k frakci pod podmínkou, že platí následující:
- Pouze guildmaster příslušné guildy může použít možnost join na frakčním kameni. Žádný z členů guildy nemá možnost přidat se k frakci sám, pakliže nevystoupí z guildy.
- Guilda musí být standardního typu. Chaos ani Order guildy se nemohou zapojit.
- Jakmile se guildmaster přidá k frakci, všichni ostatní členové guildy se automaticky stanou členy frakce, ať jsou online či offline.
- Když se guildmaster přidává k jedné z frakcí, každý člen je testován. Jestliže příslušný člen guildy již má postavu v jedné z frakcí, bude vyhozen z guildy. Toto umožňuje guildě, aby se ubírala kupředu a připojila se k frakci aniž by porušovala pravidlo jedné postavy na jednou herním účtu. Vyhozený člen guildy může se svými jinými postavami odejít z frakce a znovu se připojit ke guildě, z níž byl vyhozen. Pokud má hráč dvě či více postav na stejném herním účtu ve stejné guildě a ta se připojí k frakci, pak se jedna z postav připojí k frakci a bude nadále členem guildy, ostatní postavy pak budou z guildy vyhozeny.
Pravidla zásahů nefrakčních hráčů
Hráči, jenž nejsou ve frakci, nemohou provádět prospěšné úkony (Jako léčení, cure) na modrých hráčích, jenž jsou členy frakce a byli ,,poctivě zraněni“. To znamená, že byli zraněni hráčem znepřátelené frakce. Tento status vyprchá jak hráč dosáhne plného počtu životů. Například, pokud na hráče A, který je členem frakce Shadowlords zaútočí hráč B, jenž je členem Council of Mages, považuje se toto zranění za ,,poctivé“. Hráči mimo frakci budou stále moci zaútočit na hráče, který je členem frakce. To se však počítá jako standardní útok na modrou postavu se vším všudy (crim status, kill), na toto se nevztahují guildovní války.
Toto je opatření proti ,,modrým léčitelům“, kteří by tak ovlivňovali průběh frakčních bojů. Kriminálníci a vrazi, jenž jsou člen frakcí mohou být léčeni nefrakčními hráči, avšak tím se stanou šedými a budou moci být volně napadeni. Jediná možnost, jak léčit hráče, který je ve frakci a nebýt označen Criminal flagem je pokud hráče ve frakci nenapadl hráč, či monstrum, jenž je členem jedné z frakcí.
Odchod z Frakce
Odchod z frakce podléhá několika pravidlům. Nejdůležitější je to, že proces opuštění frakce trvá 7 dní. Tímto 7 denním omezením se zabraňuje volnému přestupování z frakce do frakce. K vystoupení z frakce je třeba řídit se následujícími pravidly:
- Hráč jenž je členem guildy nemůže sám vystoupit z frakce, pakliže není jejím guildmasterem. Alternativou je však opuštění samotné guildy na které se vztahuje sedmidenní pravidlo popsané výše.
- Pokud guildmaster resignuje z frakce, pak celá guilda zůstává sedm dní v příslušné frakci a po vypršení tohoto limitu frakci všichni členové guildy opouští.
- Během sedmidenní čekací doby je stále možné útočit na členy znepřátelených frakcí, avšak nadále již není možné využít Frakční kámen k získání informací o frakci č volení v rámci frakce.
Informace o bojovém systému
Hráči ve frakci mohou volně útočit na členy znepřátelené frakce, avšak členové stejné frakce jsou označení jako nevinní (pokud okolnosti (criminal, pk) tento status nezmění). Členství ve frakci pak dále zahrnuje:
- Nemožnost založit být ve stejné Party s členem znepřátelené frakce.
- Reputace člena frakce(crimina, pk) má přednost před frakčním statusem. Což znamená, že ač nemůže být člen stejné frakce napadnut bez postihu, pokud je kriminálník, či vrah, pak se na to toto pravidlo nevztahuje.
- Dále pak platí, že pokud je člen frakce v guildovní válce s jiným členem stejné frakce, JE možné bojovat mezi sebou bez postihu ač jsou členy stejné frakce.
- Ačkoliv členové frakcí mohou cestovat do Trammelu (pokud nejsou vrahové), není zde možné bojovat v rámci Frakčního systému. Nicméně, na toto se nevztahují guildovní války.
- Členové frakcí mohou použít VŠECHNA kouzla bez ohledu na guard zóny.
Frakční bodování
Hráči, jenž jsou členy frakcí dostávají body za poražení nepřátel v boji. Tyto body jsou pak použity k určení šarže. Jsou zde dva termíny, jenž se bodování týkají a to jsou „body za zabití“ a „deficit“
Body za zabití
Body za zabití se získávají zabitím člena znepřátelené frakce. Počet bodů je roven 10% z bodů oběti. Příklady níže ilustrují dělení bodů.
Příklad 1: Předpokládejme, že oběť měla 100 ,,bodů za zabití" a vítěz, jenž jí zabil měl přesně 0. 10% bodů se převede, což v praxi znamená, že body oběti se sníží na 90 a body vítěze se zvýší na 10. Minimální počet bodů získaných za zabití je pak 1 bod za každou smrt člena frakce, pokud má oběť 19 bodů a méně.
Příklad 2: vítěz má 85 bodů a oběť 18. Výsledkem takovéhoto souboje by bylo zvýšení vítězových bodů na 86, zatímco body oběti se sníží na 17.
Příklad 3:: Vítěz má 50 bodů, zatímco oběť 21. Po smrti oběti dostává vítěz 10%, zaokrouhlených na nejbližší celé číslo, čímž je v tomto případě 19. To znamená, že vítěz dostává 2 body a jeho skóre stoupá na 52, zatímco oběť má 19.
Jakmile body člena frakce klesnou na 0 a hráč znovu zemře, přesouvá se do takzvaného deficitu. A místo ,,bodů za zabití“ má takzvané body deficitní.
Deficit
Maximální počet deficitních bodů, jenž může jeden hráč mít je 6. Pokud je hráč se 6 deficitními body zabit, nestoupá jeho počet deficitních bodů, avšak za jeho zabití nedostane vítěz žádné body.
Příklad 1: Člen frakce s 60 body zabije jiného hráče s deficitem 2 bodů. Vítěz pak obdrží 1 bod a oběť klesne na deficit 3 bodů.
Příklad 2: Člen frakce s deficitem 3 bodů zabije nepřítele s 80 body. Oběť mající 80 bodů ztratí 10% svých bodů, což je v tomto případě 8 bodů. Vítěz se pak z deficitu 3 bodů dostává do 5 bodů za zabití. 3 z 8 bodů za zabití byly využit k vyrovnání deficitu. Vítěz tedy může být zabit 5x než se znovu dostane do deficitu.
Příklad 3: člen frakce s 10 body zabije člena znepřátelené frakce s deficitem 6 bodů. V tuto chvíli se bodový počet nemění, neboť oběť již dosáhla maximálního deficitu.
Shrnutí pravidel pro frakční boje:
- Za zabití hráče stejné frakce NEJSOU žádné body.
- Je nemožné dosáhnout více než 6 deficitních bodů.
- Není možné mít zároveň 0 bodů za zabití a 0 deficitních bodů.
Darování bodů
Hráč může jednou denně předat body jinému hráči. Požadavkem je aby byli oba hráči členy stejné frakce a hráč, který body dává měl alespoň 10 bodů. Přesun stojí 5 bodů a cíl dostává 4 body (1 bod je ztracen při předávání).
Přesun bodů se děje ústním příkazem. Vyřčením ,,I honor your leadership“ a následným zaměřením hráče, jenž je cílem přesunu.
Tituly
Jednou
denně se spočítají skóre všech členů frakcí a na jejich základě se určí hráčský
titul ve frakci.
Frakční tituly |
|||||
Šarže |
Score |
Minax |
Council of Mages |
Lord British |
Shadowlords |
1 |
pod 20% |
Defiler |
Mystic |
Defender |
Servant |
2 |
20% - 39% |
Defiler |
Mystic |
Defender |
Servant |
3 |
40% - 49% |
Defiler |
Mystic |
Defender |
Servant |
4 |
50% - 59% |
Executioner |
Diviner |
Sentinel |
Keeper of Lies |
5 |
60% - 69% |
Executioner |
Diviner |
Sentinel |
Keeper of Lies |
6 |
70% - 79% |
Executioner |
Diviner |
Sentinel |
Keeper of Lies |
7 |
80% - 89% |
Warlord |
Luminary |
Crusader |
Bringer of Sorrow |
8 |
90% - 94% |
Warlord |
Luminary |
Crusader |
Bringer of Sorrow |
9 |
95% - 99% |
Dread Knight |
Archon of Principle |
Knight of Virtue |
Agent of
Evil |
10 |
99.1% - 100% |
Avenger of |
Inquisitor of |
Knight of |
Purveyor of |
Smrt rukama člena znepřátelené frakce
Aby smrt nabyla jisté permanentnosti byl přidán dočasný ,,skill loss“ velikosti 33%, který se aplikuje v případě smrti rukama člena znepřátelené frakce. Tato penalta trvá 20 minut.
Poznámka: Toto se netýká případů, kdy je člen frakce zabit nefrakčním hráčem, hráčem stejné frakce, či spřáteleným monstrem.
Lootování
Jako důsledek bojově-orientovaného frakčního systému bude mnoho příležitostí k lootování těl padlých. Jelikož i toto je součást systému, byla vytvořen seznam pravidel, které je třeba mít na mysli:
- Hráč nemůže lootovat tělo padlého nepřítele, pakliže se nachází v Trammelu. Jediná možnost je členství v znepřátelené guildě, na což se vztahují pravidla guildových válek.
- Systém reputace je upřednostněn nad frakčním statusem, proto JE možné volně lootovat tělo člena frakce jenž je criminal, či vrah.
- Aby se zabránilo ,,modrému lootování“ není možné lootovat tělo padlého člena frakce, aniž by byl looterovi dán criminal flag. Jediná možnost je v případě, že před smrtí hráč lootera zranil.
- Členové frakce, jenž zraní člena znepřátelené frakce budou přidáni do seznamu lidí, jenž mohou volně lootovat tělo padlého po smrti.
- Jakmile člen frakce dosáhne plného počtu životů, bude seznam hráčů, jenž mohou volně lootovat jeho tělo smazán.
- Pokud člena znepřátelené frakce zraní frakční past, bude výrobce této pasti přidán do seznamu lidí, jenž mohou padlého lootovat po smrti.
Frakční peníze
Frakce a členové frakce mohou obdržet měnu ve formě stříbra
(stříbrné mince), které se používá k široké škále frakčních potřeb. Stříbro je ve formě stříbrných mincí, je blessed a automaticky se po získání ukládá v hráčově backpacku. Pokud stříbro získá frakce, uloží se automaticky
ve frakční pokladně.
Získávání stříbra
Stříbro lze získat zabíjením hráčů znepřátelené frakce. Současná bilance je 40 stříbrných za každé zabití. (Upozornění, zabití nepřátelé s deficitem vyšším než 0 NEjsou zdrojem stříbra). Dále není možné vícekrát získat stříbro z jednoho nepřítele za krátký časový úsek.
Peníze ze zabitých frakčních monster:
Přispívání
Hráčské příspěvky tvoří 0 – 100 % všech příjmů dané Frakce.
Procentuální velikost nastavuje velitel příslušné frakce posunem po 10%.
Procenta přispěvků není možné měnit vícekrát než
jednou za 24 hodin reálného času. Peníze, jenž jsou vybrány z příspěvků se
umísťují ve Frakční pokladně, uložené u frakčního kamene. Peníze zde uložené
pak může mezi města distribuovat pouze velitel frakce. Jakmile jsou tyto peníze
přiděleny do příslušného města, jsou rozděleny mezi ministra financí a šerifa
daného města, jenž je mohou využít k různým účelům jako jsou frakční vendoři či stráže. Za úspěšné dobití města frakce dostává
10,000 stříbrných.
Hráči mohou se stříbrem manipulovat stejnou cestou jako se
standardními mincemi.
Využití stříbra
Stříbro může být využito frakčními craftsmeny
k získání následujících itemů (K vytvoření příslušného itemu je potřeba
mít potřebný počet stříbra). Frakční itemy mohou být vytvářeny pouze ve
městech, které příslušná frakce ovládá.
Frakční svitky jsou: heal, greater heal, harm,
fireball a lightling. Ty
mohou být využity pouze hráčem s minimální hodnotou 90% inscription skillu, který pak
nabije frakční Gnaret staff
příslušným kouzlem. Číslo použití je rovno 40 děleno kruhem daného kouzla
(zaokrouhleno dolů). Příklad: Kouzlo lightling naplní
hůl 10 použitími, fireball pak 13 a tak dále. Hole
nemohou být znovu dobity.
Frakce:
Frakční Itemy
Jak je popsáno výše, hráči, jenž vytváří itemy a jsou členy
frakce mohou použít stříbro k tomu aby z obyčejného itemu udělali
item frakční.
-
Po vytvoření itemu
bude hráči, který jej stvořil nabídnuta možnost ,,napustit“ item frakčními
vlastnostmi.
-
Frakční item má před
vlastním jménem slovo ,,faction“ (př. a faction plate helm)
-
Frakční itemy jsou
„dočasně okouzlené“ po dobu 21 dní (3 týdny) od chvíle kdy byly vytvořeny.
Během této doby (3 reálné týdny) nebude možno itemy ukrást a zůstanou hráči i
po smrti. Po vypršení 3 týdnů tento efekt vyprchá a item se stane obyčejným,
bez jakýchkoliv frakčních vlastností.
-
Frakční itemy mají
barvu odpovídající frakci tvůrce. Ten si může vybrat, chce-li item obarvit
primární, či sekundární barvou.
Frakční barvy |
||
Frakce |
Primární barva |
Sekundární barva |
Minax |
Krvavě rudá |
Černá |
Council of Mages |
Modrobílá |
Modrá |
Lord British |
Nachová |
Zlatá |
Shadowlords |
Černá |
Zelená |
Frakční itemy mohou být nošeny pouze
hráči, kteří jsou členy dané frakce a mají dostatečnou šarži na jeho oblečení
(podle níže uvedeného seznamu)
Frakční pasti
Frakční pasti vyrábí člen dané frakce s odpovídajícím
skillem Tinkering.
Jsou zde 4 druhy pastí, přístupným pro frakce:
Vlastnosti:
-
Craftsmen musí mít minimálně 90 % Tinkering aby se pokusil vyrobit
frakční past
-
Každá frakce může mít
současně umístěných 15 frakčních pastí.
-
Frakční pasti mají
efekt pouze na členy znepřátelené frakce
-
Pasti mohou být
odstraněny hráčem, jenž je členem znepřátelené frakce použitím skillu Remove Trap
Frakční pasti mohou být
umístěny podle následující
tabulky:
Frakční pasti |
||
Typ pasti |
Místo použití |
|
Gas trap |
Pouze frakční pevnost |
|
Explosion trap |
Jakékoliv frakční město |
|
Saw trap |
Frakční město, jenž je ovládáno vaší frakcí |
|
Spike trap |
Frakční město, jenž je ovládáno vaší frakcí |
|
Pasti jsou po dobu jedné minuty
plně viditelné v případě že na ně někdo z frakce použije skill „detect hidden“.
To umožňuje členu frakce, který past položil, ukázat lokaci ostatním členům
frakce.
Frakční monstra
Za účelem poskytnutí většího
působení frakčního systému na okolím Británie, se některá monstra stanou
frakčními. To znamená, že budou útočit pouze na nepřátele frakce, jejímž
majetkem jsou a budou pro nepřítele zdrojem stříbra.
-
Frakční monstra se spawnují pouze na mapě Felucca.
Démoni, wispové, Ogre Lords a silver serpents se budou jevit normální těm hráčům, jenž nejsou
v žádné z frakcí. Naopak ti, jenž členy frakcí jsou si povšimnou
rozdílů. Znepřátelená monstra mají oranžovou barvu (při najetí kurzorem),
zatímco přátelská a neútočící monstra jsou modrá. Příklad: Ogre
Lords budou oranžový a nepřátelští k Shadowlords frakci, avšak pro Minax
budou modří a neagresivní.
-
Hráč příslušné frakce
může volně útočit na monstra ve stejné frakci, avšak následkem bude Criminal status.
-
Útok na spřátelené NPC
způsobí, že NPC napadne agresora.
-
Frakční monstra budou
napadána strážemi
-
Frakční monstra nejdou
tamovat
Monstra:
Minax: Ogre Lords
Council of Mages: Wisps
True Britannian: Silver Serpents
Shadowlords: Daemons
Zabití člena stejné frakce
Jak již bylo popsáno v bojové
sekci, jsou členové stejné frakce bráni jako nevinní se všemi pravidly
z toho vyplívajícími, proto zabíjení členů stejné frakce bude mít za
následek murderer status dle systému reputace.
Dobývání města
K dispozici je 8 měst, které
mohou být dobyta a ovládnuta frakcí. Každé z těchto měst má svůj vlastní townstone, jenž má pro frakci mnoho způsobů využití (jak je
popsáno níže). Dále je v každém městě také umístěn podstavec na nichž spočívá
městská pečeť (jí účel je popsán níže). Města, v nichž se nachází townstone, podstavce a i zmíněnou pečeť jsou:
-
Britain (pečeť umístěna jižně od mage shopu na východní straně města)
-
Skara Brae (severně od provisioner‘s shop)
-
Magincia (jihozápadně od tavern)
-
Minoc (jižně od tavern)
-
Moonglow (východně od provisioner‘s shop)
-
Trinsic (východně od meeting hall)
-
Vesper (západně od doků)
-
Yew (západně od healerů)
Nejdůležitější vlastností každé frakce
je schopnost organizovat dobíjení města. Samotné dobývání je základem pro další
části frakčního systému a činí se následovně:
-
Každé z výše
zmíněných měst má městský podstavec
-
Každé město má pečeť,
jenž se nachází na podstavci
-
Člen frakce jehož skill Stealing je vyšší než 80
může tuto pečeť ukrást. Od chvíle kdy tak učiní má hodinu na to aby jí umístil
do frakční pevnosti (nebo se pečeť automaticky přemístí zpět na podstavec).
-
Hráč, který krade
pečeť musí být členem některé z frakcí.
-
Pečeť je možno předávat,
či pokládat na zem dvojklikem na pečeť a zaměřením
místa / hráče. Není s ní možno operovat tahem.
-
Hráč, který má
momentálně pečeť je zbarven fialově, stejně jako celá jeho současná výbava.
-
Hráč, jenž má
momentálně pečeť nemůže:
o
Kouzlit teleport
o
Cestovat gate
o
Kouzlit recall
o
Kouzlit polymorph
o
Kouzlit inkognito
o
Použít Moongate
o
Použít disguise kit
o
Položit pečeť
umístěnou v batohu na zem
o
Dát pečeť hráči, který
je členem znepřátelené frakce
o
Dát pečeť komukoliv
kdo není členem stejné frakce
-
Hráč, jenž má pečeť může:
o
Použít skill Hide
o
Použít skill Stealth a chodit skrytý
-
Pokud hráč, který
zrovna nese pečeť z jakéhokoliv důvodu opustí UO, pečeť se automaticky
navrátí na svou původní lokaci.
-
Hráči, jenž jsou pod
vlivem disguise kit, polymorph, incognito nemohou
ukrást pečeť do té doby dokud efekt nevyprchá.
-
Pečeť může být zlomena
ve frakční pevnosti, pokud je umístěna na tomu určené místo. Zde musí zůstat 24
hodin, aniž by se s ní hýbalo. Pokud se s pečetí hne, musí se do 15
minut vrátit zpět na frakční pečetní podstavec. Pakliže se tak nestane, čas se
vyruší a po znovu-uložení je třeba čekat
znovu 24 hodin.
-
Pakliže je pečeť
zlomena, je třeba jí navrátit na podstavec města odpovídajícího pečeti, aby nad
ním frakce získala kontrolu. Po vyzvednutí zlomené pečeti má frakce 1 hodinu na
to aby jej umístila do města, nebo se pečeť navrátí na svou původní frakční
lokaci (stále zlomená). Pečeť bude spočívat na odpovídajícím místě, do té doby
dokud s ní nikdo nehne / neukradne jí.
-
Nově dobyté město
upadá pod kontrolu jedné z frakcí na dobu minimálně 7 dní.
-
Jakmile tato doba
vyprší, bude znovu možné ukrást pečeť a zlomit jí.
-
Jakmile je město
jednou dobité, již se nikdy nestane neutrální. Vždy je pod kontrolou jedné
z frakcí do doby než jiná frakce ukradne pečeť a zlomí jí.
Pokud je pečeť zlomena a ukradena
z frakční pevnosti znepřátelenou stranou. Může být odnesena do jiné
frakční pevnosti kde se proces zlomení znovu restartuje. Pakliže se nepovede
odnést pečeť v limitu jedné hodiny, navrátí se pečeť automaticky na svou
původní lokaci. Tou je vždy poslední frakční podstavec na nějž byla pečeť
umístěna.
Převzetí vlády nad městem
Jak bude zlomená pečeť uložena na
podstavec odpovídajícího města, stane se město automaticky državou frakce jenž
tak učinila. (popsáno níže). Členové frakce mohou pracovat se speciálními
tituly, jenž se udílejí přes systém voleb.
Hráčské funkce ve frakci
V rámci frakce mohou hráči
zastávat tři důležité funkce: Velitel frakce, městský šerif a ministr financí.
Kancelář šerifa a ministra financí se nachází v každém ovládaném městě. Velitel
frakce je volen při frakčních volbách (popsáno níže), pozice městského šerifa a
ministra financí jsou udíleny přímo velitelem frakce. Pro každou frakci je proto pouze jeden
velitel, zatímco každé kontrolované město má své vlastní šerify a ministry
financí.
Velitel frakce
Velitelé frakcí jsou voleni do
své funkce volebním systémem jenž je přístupný přes frakční kámen. Pouze hráči,
jenž mají šarži od 6 do 10 se mohou stát veliteli frakce. (přečtěte si sekci o
frakčním bodování pro více informací o šaržích).
Popisují průběhu voleb frakčního vůdce:
-
Volby se konají jednou
týdně a trvají 24 hodin.
-
Kandidatury se může účastnit
pouze 10 hráčů se šarží od 6 do 10. Jakmile se jich tolik přihlásí, není další
možnost stát s kandidátem v tomto volebním cyklu, i když splňujete
požadovaný šaržový limit.
-
Po 24 hodinové
kandidatuře mají hráči 24 hodin na to aby zvolili svého kandidáta. To se děje
poklikáním na frakční kámen a vybráním možnosti „vote“
-
Hráči mohou volit
pouze jednou za volební období a nemohou svou volbu dále měnit.
-
Hráč, jenž dostane
nejvíce hlasů se po 24 hodinových volbách stává velitelem frakce.
Vlastnosti velitele frakce:
-
Velitel frakce může
zvolit, či odebrat šerifa a ministra financí pro každé město, které frakce
ovládá.
-
Velitel frakce
nastavuje míru přispívání od 0% do 100% po 10%. Tato funkce je přístupná přes
frakční kámen. Její smysl je přesněji popsán v sekci Frakční bodování.
-
Velitel rozhoduje o
příspěvcích jednotlivým městům z frakční pokladny.
-
Jednou za hodinu může
velitel frakce promluvit ke všem členům frakcí jenž jsou momentálně online.
-
Jednou za hodinu může
velitel frakce promluvit ke všem členům jeho frakce, kteří jsou momentálně
online. Toto se dělá vyřčením „message faction“ načež se objeví výzva
k zadání samotné zprávy, která se po vepsání a potvrzení enterem odešle všem členům stejné frakce.
Frakční šerif
Každé město, jenž je ovládáno
frakcí má svého šerifa. K jeho zvolení je třeba dodržet následující:
-
Velitel frakce musí poklikat na příslušný townstone
ovládaného města a vybrat odpovídajícího hráče.
-
Velitel frakce nemůže
být zároveň šerifem.
-
Šerifem se může stát
jen člen stejné frakce.
-
Městský šerif svou
funkci užije vyřčením „I am sheriff“
Možnosti šerifa jsou následující:
Šerif může najímat frakční
stráže. Dále kontrolovat jejich počet, cenu, maximální počet a povinnosti. Je
důležité mít na vědomí, že frakční stráže nemají stejnou sílu a schopnosti jako
obyčejné stráže. Je možno je přemoci a jejich síla je porovnatelná se sílou
některých monster jenž se dají nalézt ve světě.
-
Každá frakce si může
najmout 4 různé druhy stráží.
2 rodové typy (posluhovač,
žoldnéř)
2 specifické typy (popsány níže)
- Ve městě může najednou pracovat
maximálně 10 stráží od každého z výše uvedených typů.
- Frakční stráže vždy zůstávají
v hranicích města
- Šerif může dávat strážím
příkazy. Jedná se konkrétně o „Ignore“, „warn“ a „attack“. Frakční šerif
může tyto příkazy nastavovat buď selektivně ohledně ostatních tří frakcí,
či je použít na jednotlivé hráče.
Nicméně není možné dát strážím příkaz k útoku na hráče, jenž není členem
frakce. Civilisté mohou být ignorováni, či verbálně varováni (varování
nastavuje šerif příslušné frakce). Na ostatní frakce pak můžou stráže reagovat
všemi třemi způsoby. Kupříkladu stráže frakce True Britannian mohou ignorovat Council
of Mages a útočit na Shadowlords. Minax pak může
varován.
Tabulka níže zobrazuje různé typy
frakčních stráží a jejich cenu ve stříbře.
Frakční stráže |
||||
Minax
|
Council of Mages
|
True Britannians
|
Shadowlords
|
Cena
|
Henchman
|
Henchman
|
Henchman
|
Henchman
|
5,000
stříbrných
|
Mercenary
|
Mercenary
|
Mercenary
|
Mercenary
|
6,000 stříbrných
|
Berserker
|
Sorcerer
|
Knight
|
Death
Knight
|
7,000
stříbrných
|
Dragoon
|
Wizard
|
Paladin
|
Necromancer
|
8,000
stříbrných
|
Frakční šerif může sledovat stav financí ve městské pokladnici.
Ministr financí
Každé město ovládané frakcí má svého ministra financí. Ten je odpovědný veliteli frakce. Jeho volba probíhá následovně:
-
Velitel frakce musí poklikat na příslušný townstone ovládaného
města a vybrat odpovídajícího hráče.
-
Velitel frakce nemůže
být zároveň ministrem financí.
-
Ministrem financí se
může stát jen člen stejné frakce.
-
Ministr financí svou
funkci užije vyřčením „i wish to access
the city treasury“
Možnosti ministra financí jsou
následující:
-
Ministr financí může
vstupovat do městské pokladny, nakupovat frakční vendory
či nastavit daně. Daně se mohou nastavit od tradiční 1/3 ceny do trojnásobné
ceny s navyšováním po třetinách,
-
Ve městě jenž má daně
vyšší než 0 (normální cena) budou NPC vendoři
prodávat se zvýšenou či sníženou cenou.
-
Změny cen se týkají
všech hráčů, ať už jsou členové frakce či nikoliv.
-
Jako přídavek
k nastavování daňového systému je možno dokoupit vendory.
Jedná se konkrétně o stájníky (jenž prodávají „war horses“), vendory s regenty,
vendory s ore a lumber. Příslušný vendor bude
umístěn na místo, kde byl zakoupen.
-
NPC prodavači
Následující NPC prodavači jsou možno zakoupit
ve frakčním městě:
Frakční prodavači |
||
Typ prodejce |
Cena |
Maximální počet |
Reagent
Vendor
|
5000
stříbrných
|
10
|
Ore Vendor
|
3000
stříbrných
|
10
|
Wood Vendor
|
3000
stříbrných
|
10
|
Stablemaster
|
5000
stříbrných
|
1
|
Poznámka: War horses přidávají Strength a Staminu.
Zdroj UO.Stratics
Překlad: GM Mauric pro Undiscovered Land.
Bez
předchozího svolení je zakázáno tento překlad nebo jeho část publikovat na
jiných serverech a to jak v této, tak i změněné podobě !